Turvalise õpikeskkonna kujundamise kord Tartu Tamme Koolis
Õppe- ja kasvatustöö eesmärkide
täitmist toetab õpikeskkond, kus õpilaste,
õpetajate, kooli juhtkonna ja lastevanemate (hooldajate)
omavahelised suhted põhinevad demokraatial ja
lugupidamisel.
Tartu Tamme Gümnaasiumi turvalise õpikeskkonna
kujundamise korra aluseks on kooli arengukava, õppekava,
tööplaanid, kooli kodukord, kooli personali
ametijuhendid ning Eesti Vabariigis kehtivad seadused.
Turvalise õpikeskkonna tagamiseks on kasutusel kolm
põhilist tegevusliini:
- õpikeskkonna hetkeolukorra pidev jälgimine ja
hindamine;
- turvalisust ohustavatele juhtumitele ja asjaoludele
reageerimine;
- turvalisust ohustavate juhtumite ja asjaolude
ennetamine.
1. Kooli õpikeskkonna hetkeseisu
analüüs
1.1 Kehtiv kooli kodukord
1.2 Kooli hetkeolukorra hindamine
|
Tegevus |
Aeg |
Vastutajad, teostajad |
1.2.1 |
Uurimused, küsitlused |
Kogu õppeaasta jooksul vastavalt jooksvale
graafikule |
Juhtkond, psühholoog |
1.2.2 |
Huvitegevus |
Kogu õppeaasta jooksul vastavalt jooksvale
graafikule |
Huvijuhid, juhendajad |
1.2.3 |
Traditsioonid, ühisüritused |
Kogu õppeaasta jooksul vastavalt jooksvale
graafikule |
Juhtkond, õpetajad |
1.2.4 |
Õpikeskkonna SWOT-analüüs |
Iga kolme aasta järel |
Juhtkond |
1.2.5 |
Õppeaasta jooksul turvalise koolikeskkonna
kujundamisest kokkuvõtete tegemine ja ettekandmine |
Õppeaasta alguses, õppenõukogus |
Juhtkond, psühholoog |
2. Turvalisust ohustavatele juhtumitele ja asjaoludele
reageerimine
|
Tegevus |
Aeg |
Vastutaja, teostajad |
2.1.1 |
Turvalisust ohustavatest juhtumitest teavitamise korra
kehtestamine, täiendamine |
Iga õppeaasta alguses |
Juhtkond |
2.1.2 |
Turvalisust ohustavatest juhtumitest teavitamine |
Kogu õppeaasta vältel, pidevalt |
Juhtkond, õpetajad, spetsialistid, muu personal,
õpilased |
2.1.3 |
Vägivalla- ja kiusamisjuhtudele reageerimine (aluseks
kooli kodukord) |
Kogu õppeaasta vältel, pidevalt |
Juhtkond, õpetajad |
2.1.4 |
Sotsiaalvõrgustiku koostöö juhtumite
käsitlemisel |
Kogu õppeaasta vältel, pidevalt |
Õpetajad, psühholoog ja kooliarst
koostöös sotsiaal- ja lastekaitsetöötajate,
lapsevanemate (hooldajate), perearstide ja
psühhiaatritega |
3. Turvalisust ohustavate juhtumite ja asjaolude
ennetamine.
3.1 Järelevalve
|
Tegevus |
Aeg |
Teostaja |
3.1.1 |
Vahetundides korrapidamise graafiku koostamine |
Õppeaasta algul, korrigeerimine vastavalt
vajadusele |
Juhtkond |
3.1.2 |
Korrapidamine vahetundides |
Vastavalt koostatud graafikule |
Õpetajad |
3.1.3 |
Korrapidamine rõivistus |
Aastaringselt |
Garderoobitöötaja |
3.1.4 |
Turvamine |
Alates ……….? |
Turvamees |
3.2 Õpilaste aktiviseerimine
|
Tegevus |
Aeg |
Teostajad |
3.2.1 |
Õpilasomavalitsuse tegevus |
Kogu õppeaasta vältel |
Õpilased, õpetajad, huvijuhid,
psühholoog |
3.2.2 |
Tugiõpilasliikumine |
Algatus 2003/2004 õppeaastal |
3.2.3 |
"Sõprusklassid" |
Algatus 2003/2004 õppeaastal |
3.3 Programmid, projektid
|
Tegevus |
Aeg |
Teostajad |
3.3.1 |
Kiusamise ja vägivalla ennetamise kava koostamine
õppeaastaks |
Õppeaasta algus |
Juhtkond, psühholoog, õpetajad |
3.3.2 |
Kiusamise ja vägivalla ennetamise kava teostamine |
Kogu õppeaasta vältel vastavalt kavale |
Juhtkond, õpetajad, psühholoog |
3.3.3 |
Ürituste ja teemapäevade korraldamine |
Kogu õppeaasta vältel vastavalt kavale |
Huvijuhid, õpetajad, õpilased |
3.3.4 |
Osalemine vägivalda ennetavates projektides ja
programmides |
Vastavalt võimalusele |
Projektimeeskonnad |
3.4 Õpikeskkonna parandamisele suunatud
täiendkoolitus
|
Tegevus |
Aeg |
Teostaja |
3.4.1 |
Õpetajate ja spetsialistide täiendkoolitus |
Koolituskava alusel |
Koolitajad |
3.4.2 |
Loengud õpilastele |
Kogu õppeaasta vältel |
Klassijuhatajad, inimeseõpetuse õpetajad,
psühholoog, muud spetsialistid |
3.4.3 |
Loengud ja seminarid lapsevanematele |
Kogu õppeaasta vältel |
Klassijuhatajad, psühholoog, muud spetsialistid |
Viimati muudetud: 31.01.05